Monday, October 6, 2008

新店开张!

我的见面礼!这张是在我常搭的电车站拍的。风很大,头发有点乱~

一直以来都没有写部落格的习惯。 总觉得把自己的感想坦荡荡地表现出来,有点儿奇怪。而且,陈小姐我可称得算是个电脑白痴。什么MSN啦、Friendster啦、FaceBook啦, 都不是很会玩。基本的上上网,老娘还能应付。但是,设置部落格,简直就是对我的一大挑战。

虽说如此,我还是踏出了第一步,勇敢地写下我的第一章。会设置部落格的主要原因是老娘年纪大了,记忆力没以前好了。所以,很想把所有的经历都记下来,做个留念。以后老了,也有个回忆。而且我现在人在异乡,真的很希望能够借这个部落格来和各位朋友们分享我的体验与心情。

亲爱的朋友们,别再笑我 outdate了。虽然是迟了一点,但老娘还是拥有属于自己的部落格了!有空记得上来游荡游荡,给老娘留个言哦!

P.S. 这一章真难写。大概花了我十八个钟头又二十三分钟的时间。下一次,一定要把时间缩短。要不然,写到七老八十,也不过二十篇而已 :P


P.P.S. 别以为老娘吃错药了。我没有对粉红色情有独钟,也不向往当粉红公主。只不过,我对“Bling Bling”的东西还蛮喜爱的。这个皇冠又那么的“Bling”!所以,就用它来成为我的BlogSkin 了。。

12 comments:

  1. 太好了!!!恭喜恭喜!!!部落格终于开张了!!!呵呵。期待将来许许多多你在外的新消息。

    ReplyDelete
  2. 哈哈。。。 你近来可好吗? 但是看样子,你过的满好的嘛!!! 妈妈和爸爸都很好不用担心。。。跟不用说是我了。。。 有空大个电话回来吧。。。 BYE BYE!!!

    ReplyDelete
  3. hey... wah why suddenly everyone writes in chinese?? ok u know if i write in chinese, i'll sound weird and it'll probably take me very long to type the same message.. so i don't care.. i'm jus gonng break the tradition over here.. :p

    wah congrats!! Finally u've updated ur blog! haha.. yea been coming faithfully everyday to see if you did update.. so today was a big surprise.. coz not only u posted something, but u wrote in chinese.. i was really surprised! wah sia ur chinese really like not bad sia.. ok ok i know it's mine that's not as good.. but i'm still an average k.. heez :p

    k lah keep in touch k.. i'll try to update mine often too! please take care k..

    ReplyDelete
  4. 妳終於來啦朋友~~~
    歐耶歐耶~~~(抱)
    看照片嗯嗯
    不錯的FEEL
    現在應該不會很冷吧
    要好好照顧自己喔
    還有
    要常常來更新啦~~~~

    ReplyDelete
  5. 哇塞!第一次觉得弟弟的华文程度还不赖。不过,还是有错字。是打电话,不是大电话。大哥大的时代早就过了啦。嘻嘻~~

    看到你们的留言真的令我很开心耶!好,好。既然知道你们会上来,我一定会常常更新的。你们也是啊。我有常常去你们的部落格的。

    大家记得要Take Care。有什么,一定要更我说哦!

    ReplyDelete
  6. 哇。。如果是要写中文的话,大概是我的最差吧!
    看你的照片,那里是不是很冷啊?要小心照顾自己哦。
    p/s: 希望你都能平平安安的。。(很老土吧?〕

    ReplyDelete
  7. to queenie: 哪里会老土啊?? 你也是要好好照顾自己哦!! 最近你好像生病了, 对吧?? 要Take Care k!!

    ReplyDelete
  8. ermmm... How was u know i sick already?? But I was recovered lol.. Take k too.. miss ya..
    How was ur days there?? it must be good environment there, are there cold??

    ReplyDelete
  9. to queenie: So far, the experience here has been great.. Weather is not too cold yet.. Think something like genting... But I heard, it will get colder in ard 2 weeks time... cos gg into winter soon...

    ReplyDelete
  10. then must take good care lol.. GOD bless you..

    ReplyDelete
  11. well first thoughts came to me is your chinese really not bad! den second thought was; did you write chinese so no one over there can understand and den u can talk bad about the them lol.
    yea and i aint gonna write chinese too. so the swiss can read me keke.. take care gal!

    ReplyDelete
  12. to ron: Hee~.. Smart guy.. That's my plan... 我会在这里说很多坏话!So stay tune... ;P

    ReplyDelete